Moldova are Guvern de coalitie PSRM-ACUM

Blocul ACUM „Platforma DA și PAS” și PSRM au creat noul Guvern al RM. Acesta a fost votat astăzi, conform programului stabilit de cele două formațiuni. La șefia Guvernului ar urma să fie votată lidera Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), Maia Sandu, iar liderul Platformei DA, Andrei Năstase, în funcția de ministeru al Afacerilor Interne. Vedeți mai jos membrii  Cabinetului de miniștri: Maia Sandu – prim-ministru Andrei Năstase – viceprim-ministru, ministru al Afacerilor Interne Vasile Șova – viceprim-ministru pentru Reintegrare Natalia Gavrilița – ministru al Finanțelor Georgeta Mincu – ministru al Agriculturii Nicolae Popescu – ministru al Afacerilor Externe și

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Coalitia antioligarhica ACUM+PSRM creata

Deputații Partidului Socialiștilor din Moldova (PSRM) și cei din Blocul ACUM au semnat o înțelegere politică temporară, prin care lidera PSRM, Zinaida Greceanîi va fi numită speaker, iar lidera PAS, Maia Sandu – prim-ministru al Republicii Moldova. Imediat după emiterea decretului de desemnare a candidatului la funcția de prim-ministru, lidera PAS, Maia Sandu va fi votată în funcția de premier. De asemenea, deputații vor susține prin vot: – Declarația privind caracterul capturat al instituțiilor statului – Decizia privind stabilirea datei alegerilor locale generale. – Demiterea Directorului Serviciului de Informații și Securitate.  – Revocarea Directorului Centrului Național Anticorupție. – Modificarea Legii

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Shadow comment în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii

Shadow comment de la Telegram canal t.me/@romania_ru  în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii în Republica Moldova În primul rând, nu înțelegem cu adevărat unde au găsit diferențe politice între părți. Dacă democrații nu trag Moldova în NATO și UE nu ne vrea să accepte statul, în acest context nu există nici un factor geopolitic din partea PDM. Imediat după alegeri, Igor Dodon a pictat atât de frumos avantajele apropierii Republicii Moldova față de UE, a recunoscut atât de mult importanța unei zone de liber schimb cu UE și a reamintit de atâtea ori că el personal nu trage republica în

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
2 aprilie 2019

De ce crește prețul la PETROL?

Un grup de companii petroliere din Moldova a emis un comunicat de presă în care avertizează că dacă presiunea asupra agenților economici care importă și vinde produse petroliere vor continua, Moldova se va confrunta cu un deficit de combustibil. Ultimii susțin că creșterea recentă a prețului combustibilului de 1 lei a fost dictată de creșterea prețurilor pe piețele externe și de scăderea monedei naționale.

Potrivit importatorilor, timp de aproape un an, instituțiile de stat prin instanțe judecătorești au solicitat înghețarea prețurilor la benzină și motorină, iar importatorii au suferit pierderi serioase în această perioadă. Acum vor să recupereze acestea pierderi.Semnatarii comunicatului de presă sunt: ​​Petrom Moldova, Lukoil-Moldova, Bemol Retail, Datario, Tirex Petrol și Uniunea importatorilor de petrol importcompetrol.

Conform opiniei analitice experților canalului din Telegram: t.me/mv6566, cel mai probabil, importatorii au profitat de situație și au decis să facă niște bani în plus. Dar este posibil ca acțiunile lor să urmărească scopul de a crea o instabilitate economică.

În ceea ce privește pierderile, companiile sunt vicleni. În Moldova importurile de combustibili sunt una dintre cele mai profitabile întreprinderi. De aceea benzinăriile cresc ca ciupercile după ploaie.

Un factor important pentru formarea prețurilor la combustibil sunt accize. Astfel, în România este accizul la petrol este de TREI (!) ori mai mari decât în ​​Moldova. Și dacă scădeți cantitatea de accize, se primește că astăzi prețul benzinei în Moldova este mai mare decât în ​​România cu 10-15%.

Apropo, a fost realizat recent un studiu care a arătat că în Moldova la o stație de alimentare se vinde circa 3-5 tone de combustibil. În România, cifra este de 15 tone (!). În Europa, – 25 de locuitori. Nicăieri în lume nu există un număr așa de mare de benzinării ca în Moldova. Numai în Chișinău sunt cca183 de benzinării.

Și toate firmele spun că au costuri mari. Deci, costurile provin de la faptul că o stație peco vinde foarte puțin combustibil! Orice producție este eficientă dacă utilizarea capacității este mai mare de 60% și dacă încărcarea este de 20%, atunci afacerea devine nerentabilă. Dar în Moldova vedem că este profitabilă.

Potrivit unor date care provin de la unii importatori, astăzi profitul este de aproximativ 100%.

Dacă importatorii noștri sunt atât de nefericiți și lucrează în pierdere – poate că ar trebui să invităm câteva companii românești în țară? Cu o astfel de accize, prețul benzinei va scădea cu cel puțin la o treime.

Apropo în regiunea Transnistreană situația este similară.

sursa: Telegram: t.me/mv6566,

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author