Moldova are Guvern de coalitie PSRM-ACUM

Blocul ACUM „Platforma DA și PAS” și PSRM au creat noul Guvern al RM. Acesta a fost votat astăzi, conform programului stabilit de cele două formațiuni. La șefia Guvernului ar urma să fie votată lidera Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), Maia Sandu, iar liderul Platformei DA, Andrei Năstase, în funcția de ministeru al Afacerilor Interne. Vedeți mai jos membrii  Cabinetului de miniștri: Maia Sandu – prim-ministru Andrei Năstase – viceprim-ministru, ministru al Afacerilor Interne Vasile Șova – viceprim-ministru pentru Reintegrare Natalia Gavrilița – ministru al Finanțelor Georgeta Mincu – ministru al Agriculturii Nicolae Popescu – ministru al Afacerilor Externe și

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Coalitia antioligarhica ACUM+PSRM creata

Deputații Partidului Socialiștilor din Moldova (PSRM) și cei din Blocul ACUM au semnat o înțelegere politică temporară, prin care lidera PSRM, Zinaida Greceanîi va fi numită speaker, iar lidera PAS, Maia Sandu – prim-ministru al Republicii Moldova. Imediat după emiterea decretului de desemnare a candidatului la funcția de prim-ministru, lidera PAS, Maia Sandu va fi votată în funcția de premier. De asemenea, deputații vor susține prin vot: – Declarația privind caracterul capturat al instituțiilor statului – Decizia privind stabilirea datei alegerilor locale generale. – Demiterea Directorului Serviciului de Informații și Securitate.  – Revocarea Directorului Centrului Național Anticorupție. – Modificarea Legii

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Shadow comment în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii

Shadow comment de la Telegram canal t.me/@romania_ru  în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii în Republica Moldova În primul rând, nu înțelegem cu adevărat unde au găsit diferențe politice între părți. Dacă democrații nu trag Moldova în NATO și UE nu ne vrea să accepte statul, în acest context nu există nici un factor geopolitic din partea PDM. Imediat după alegeri, Igor Dodon a pictat atât de frumos avantajele apropierii Republicii Moldova față de UE, a recunoscut atât de mult importanța unei zone de liber schimb cu UE și a reamintit de atâtea ori că el personal nu trage republica în

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
2 aprilie 2019

Rezultatele de monitorizare a regimului liberalizat de vize UE cu RM

În primul Raport elaborat de Comisia Europeană cu privire la implementarea mecanismului de monitorizare a regimului liberalizat de vize se arată că nu există nicio legătură directă între acordarea liberei circulații și reușita reformelor în țările vizate.

Chiar dacă UE a avut speranțe în legătură cu acordarea regimului liberalizat de vize pentru a asigura un angajament mai puternic pentru lupta împotriva corupției și a crimei organizate în țările din cadrul Parteneriatului Estic, UE recunoaște acum că aceste speranțe nu au devenit realitate.

Deși există cerințe formale pentru liberalizarea circulației, care includ măsuri de combatere a corupției și a spălării banilor, Moldova și Ucraina – prima și ultima țară din Parteneriatul Estic care au obținut regim liberalizat de vize pentru cetățeni – sunt somate să ia „măsuri urgente” pentru accelerarea reformelor.

În contextul crizei migrației, UE a revizuit mecanismul de suspendare a vizelor, extinzând temeiurile pentru suspendare și scurtând termenele-limită pentru îndeplinirea cerințelor. Acest mecanism a oferit Comisiei Europene puterea de a impune reintroducerea temporară a vizelor în cazul unor încălcări grave ale criteriilor și de a monitoriza evoluțiile din țările cărora li s-a acordat regim liberalizat de vize.

Moldova rămâne în urmă

Dintre cele trei țări din Vecinătatea Europeană cu regim liberalizat de vize pentru spațiul Schengen, situația în Moldova este cea mai îngrijorătoare, prezentând un declin evident în ce privește aproape toate angajamentele importante.

Refuzul intrărilor a crescut cu 71%, șederile ilegale în UE au crescut cu 89%, iar solicitările de azil de către cetățenii moldoveni aproape că s-au dublat față de 2015. În același timp, rata de acceptare a solicitărilor de azil a căzut de la 11% la 2%, se spune în raport.

După ridicarea vizelor în aprilie 2014, mai mult de 980 000 de moldoveni au avut 2,7 milioane de călătorii în UE în total. Tendința în creștere de a refuza intrarea în spațiul Schengen, existentă de-a lungul acestei perioade, s-a intensificat în prima jumătate a anului 2017. Numărul de moldoveni ce stau ilegal în UE a crescut de la 2245 în 2015 la 7660 în 2016 și a crescut cu încă 40% în primele șase luni ale lui 2017.

Au fost constatate întârzieri serioase și interferență politică în implementarea măsurilor de combatere a corupției și a spălării de bani, reformă ce făcea parte din condițiile pentru obținerea liberei circulații. Comisia Europeană avertizează că lipsa progresului, mai ales în lupta împotriva corupției la nivel înalt, compromite îndeplinirea acestor condiții și impune „măsuri urgente”, și anume o legislație nouă cu privire la combaterea spălării de bani și securizarea independenței Autorității Naționale de Integritate și Agenției pentru Recuperarea Bunurilor Infracționale (ARBI). În Raport se cere retragerea așa-numitei „amnistii fiscale” și a legii cu privire la „liberalizarea capitalului”, pe motiv că ele ar dăuna și submina eforturile anti-corupție și ar slăbi atribuțiile CNA-ului din Moldova.

UE consideră necesară extinderea mandatului ARBI de a investiga infracțiuni, precum trafic de ființe umane și droguri, sarcini care nu fac parte din atribuțiile agenției în momentul de față.

Îmbunătățiri nesemnificative au fost constatate în domeniul securității și ordinii publice, într-un context în care crima organizată din Rusia a transformat Moldova într-o țară de tranzit pentru spălarea banilor și o poartă de intrare a capitalului ilegal în UE. Europol, Oficiul European de Poliție, avertizează că grupările criminale moldovenești reprezintă o „amenințare substanțială” în ceea ce privește creșterea traficului de droguri și țigări și că acestea își extind operațiunile din Polonia în Franța și din Austria în Germania.

Sursa:

Reforms to Achieve Visa Free Travel to the EU Did Not Help Moldova, Ukraine and Georgia Deal with Corruption, Organised Crime –  https://openmediahub.com/2018/01/09/reforms-achieve-visa-free-travel-eu-not-help-moldova-ukraine-georgia-deal-corruption-organised-crime/

REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL  https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/what-is-new/news/20171220_first_report_under_suspension_mechanism_en.pdf

 

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author