Moldova are Guvern de coalitie PSRM-ACUM

Blocul ACUM „Platforma DA și PAS” și PSRM au creat noul Guvern al RM. Acesta a fost votat astăzi, conform programului stabilit de cele două formațiuni. La șefia Guvernului ar urma să fie votată lidera Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), Maia Sandu, iar liderul Platformei DA, Andrei Năstase, în funcția de ministeru al Afacerilor Interne. Vedeți mai jos membrii  Cabinetului de miniștri: Maia Sandu – prim-ministru Andrei Năstase – viceprim-ministru, ministru al Afacerilor Interne Vasile Șova – viceprim-ministru pentru Reintegrare Natalia Gavrilița – ministru al Finanțelor Georgeta Mincu – ministru al Agriculturii Nicolae Popescu – ministru al Afacerilor Externe și

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Coalitia antioligarhica ACUM+PSRM creata

Deputații Partidului Socialiștilor din Moldova (PSRM) și cei din Blocul ACUM au semnat o înțelegere politică temporară, prin care lidera PSRM, Zinaida Greceanîi va fi numită speaker, iar lidera PAS, Maia Sandu – prim-ministru al Republicii Moldova. Imediat după emiterea decretului de desemnare a candidatului la funcția de prim-ministru, lidera PAS, Maia Sandu va fi votată în funcția de premier. De asemenea, deputații vor susține prin vot: – Declarația privind caracterul capturat al instituțiilor statului – Decizia privind stabilirea datei alegerilor locale generale. – Demiterea Directorului Serviciului de Informații și Securitate.  – Revocarea Directorului Centrului Național Anticorupție. – Modificarea Legii

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
8 iunie 2019

Shadow comment în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii

Shadow comment de la Telegram canal t.me/@romania_ru  în privința rezultatelor negocierilor de formare a puterii în Republica Moldova În primul rând, nu înțelegem cu adevărat unde au găsit diferențe politice între părți. Dacă democrații nu trag Moldova în NATO și UE nu ne vrea să accepte statul, în acest context nu există nici un factor geopolitic din partea PDM. Imediat după alegeri, Igor Dodon a pictat atât de frumos avantajele apropierii Republicii Moldova față de UE, a recunoscut atât de mult importanța unei zone de liber schimb cu UE și a reamintit de atâtea ori că el personal nu trage republica în

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
2 aprilie 2019

Top 10 riscuri pentru Republica Moldova în anul 2017

Republica Moldova parcurge o perioadă de turbulențe instituționale, marcată de șocuri politice, sociale și economice pe care le poate depăși numai dacă va înțelege natura acestor provocări și va formula răspunsuri pe măsura schimbărilor din societate. În context, IDIS Viitorul a prezent 10 riscuri pentru Republica Moldova în anul 2017.

În anul curent au fost identificate următoare riscuri și amenințări. Este vorba de:

1. oportunism politic și schimbări bruște de agendă politică,

2. reformatarea flancurilor politice,

3. ajustări sistemice în interesul sistemului oligarhic,

4. prognoze de creștere economică mediocră,

5. criza sectorului financiar-bancar,

6. mimarea reformelor economice,

7. politizarea deciziilor economice,

8. accentuarea sărăciei și declinului demografic,

9. riscul unor proteste turbulente, 

10. destabilizarea Republicii Moldova de către Federația Rusă prin puteri de hacker politic.

”Anul 2017 promite apariția unor conflicte Guvern-Președinție, Guvern-Opoziție, Președinte-Opoziție, deși atribuțiile noului șef de stat sunt mult mai limitate, ambițiile sale (gaulliste) au fost supralicitate electoral. Nu sunt clare „liniile roșii” de conduită între PDM-PSRM, dacă admitem că partidul dominant al coaliției aflate la guvernare l-a ajutat pe Dodon să devină Președintele R. Moldova”, a explicat expertul, IDIS Viitorul Veaceslav Berbeca.

În ceea ce privește riscurile economice pentru Republica Moldova, Ion Tăbîrță susține că: ” Guvernul R. Moldova a atins obiectivul unei „stabilizări fără creștere economică”. Anticipăm un ritm de creștere economică cu indicatori limitați de constrângerile actualului sistem administrativ și politic. În aceste condiții de progres minimal, există riscul de neonorare a celorlalte condiții de acordare a asistenței financiare externe, formulate de FMI și Uniunea Europeană, ceea ce ar putea conduce la pierderea asistenței financiare externe pentru a se asigura stabilitatea socio-economică și politică”.

În cadrul analizei a fost identificat și fenomenul black swans (fenomenul lebedei negre) care generează mai multe riscuri. Printre cele mai importante sunt: incidența fenomenului climateric extrem, regionalismul politizat, tranziția de putere în SUA și escaladarea războiului în Ucraina.

Previzionarea RISCURILOR TOP 10 s-a făcut cu implicarea unor comunități de policy thinkers. Respondenții au fost rugați să simuleze cele mai mari provocări ale anului 2017 pentru Republica Moldova. Metoda de evaluare a riscurilor anului 2017 s-a rezumat la identificarea „triadică” a unor amenințări interne/externe, cu impact politic, social, economic, ne-convențional, precum și a unor fenomene rare (black swan).

sursa: http://abcnews.md/idis-viitorul-top-10-riscuri-pentru-republica-moldova-in-anul-2017/

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author