Rezultatele de monitorizare a regimului liberalizat de vize UE cu RM

În primul Raport elaborat de Comisia Europeană cu privire la implementarea mecanismului de monitorizare a regimului liberalizat de vize se arată că nu există nicio legătură directă între acordarea liberei circulații și reușita reformelor în țările vizate. Chiar dacă UE a avut speranțe în legătură cu acordarea regimului liberalizat de vize pentru a asigura un angajament mai puternic pentru lupta împotriva corupției și a crimei organizate în țările din cadrul Parteneriatului Estic, UE recunoaște acum că aceste speranțe nu au devenit realitate. Deși există cerințe formale pentru liberalizarea circulației, care includ măsuri de combatere a corupției și a spălării banilor,

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
10 ianuarie 2018

Parlamentul a votat candidatura noului Director al SIS. Vitalie Pîrlog își va exercita mandatul următorii 5 ani

Serviciul de Informaţii şi Securitate (SIS) are un nou şef. Parlamentarii au susţinut candidatura lui Vitalie Pîrlog, după ce la 25 octombrie curent a expirat mandatul actualului director, Mihai Balan. Noul director SIS a depus astăzi jurământul în plenul Parlamentului. Vitalie Pîrlog îşi va exercita mandatul pe o perioadă de cinci ani, în conformitate cu legislația în vigoare. Anterior, în perioada 2001 şi 2006 Vitalie Pârlog a reprezentat Guvernul la CEDO, iar în septembrie 2006 a fost numit în funcția de ministru al Justiției. Ultima funcție deținută a fost cea de președintele Comisiei de control a dosarelor la INTERPOL   Distribuie

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
21 decembrie 2017

Fiecare al 3-lea moldovean consideră Parlamentul cea mai coruptă instituție din țară potrivit sondajului efectuat de Institutul Republican Internațional (IRI)

Studiul a fost efectuat din bani americani, pe un eșantion de 1500 de persoane și are o marjă de eroare de 2,5 la sută. Sondajul a fost comandat de Center for Insights in Survey Research, coordonat de Baltic Surveys\The Gallup Organization, realizat, pe teren, de Magenta Consultig si finantat USAID. 90% din respondenți spun că țara noastră este guvernata în interesul unui grup mic de persoane. Studiul scoate la iveala ca din 2004 încoace problema corupției frământă tot mai mulți cetățeni. Unde corupția este prezentă? Parlament – 30% Servicii publice – 22% Guvern – 10% Business – 9% Sistemul Judiciar – 9% Partide

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
9 noiembrie 2017

Bugetul de stat pentru anul 2016, aprobat de Guvern

Guvernul a aprobat proiectul Legii bugetului de stat pentru anul 2016, care prevede venituri în sumă de 31 378 944,8 mii de lei, cu o creștere de 11,1% comparativ cu anul precedent, cheltuieli în sumă de 35 561 744,8 mii de lei, ce constituie o creștere cu 17,1% și cu un deficit de 4 182 800,0 mii lei. 

Viceministrul Finanțelor Maria Cărăuș a explicat că la estimarea indicatorilor macroeconomici pentru anul 2016 s-a luat în considerate evoluția economiei mondiale și a țărilor care sunt parteneri comerciali ai țarii noastre. Situația creată pe plan mondial va determina activitatea pasivă din partea mediului de afaceri și a consumului populației, ceea ce va avea impact asupra sectorului real al economiei și a comerțului exterior.

„Scenariu macroeconomic prezentat prevede o redresare treptată a situației macroeconomice începând cu anul 2016. Conform estimarilor de prognoză, în urma factorilor mentionați, PIB în termeni reali în anul 2016 va înregistra o creștere ușoară de 1,5 %. Creșterea anuală în termeni reali a producției industriale va înregistra o creștere în anul 2016 la 2 %.
Producția agricolă se preconizează să crescă în anul 2016 cu 5%, iar ritmul de creștere a invesțiliilor în active materiale pe termen lung va constitui 2%”, a precizat Cărăuș.

Intrările de granturi pentru susținerea bugetului și pentru proiectele finanțate din surse exteme, conform acordurilor semnate cu donatorii externi, se prognozează în sumă de 3 655,5 mil. lei, dublându-se practic față de executat în 2015, ce se explică prin faptul nedebursării în anul 2015 a unor tranșe de granturi pentru suport bugetar, urmare a suspendării temporare a finanțărilor din partea Comisiei Europene. 

La categoria impozite pe bunurile imobiliare s-a propus introducerea din anul 2016 a impozitului pe avere pentru persoanele fizice – proprietari ai bunurilor imobiliare (cu excepția terenurilor) pe teritoriul Republicii Moldova, care au o suprafață mai mare de 120 m2 și valoarea estimată, apreciată de catre organele cadastrale teritoriale ce depășeste 1,5 milioane de lei. Impozitul pe avere urmează a fi achitat la bugetul de stat, iar încasările din acest impozit se estimează la 50 milioane lei. Impozitul privat se estimează pentru anul 2016 în sumă de 3,2 milioane lei.

Totodată, taxa pe valoarea adăugată va rămâne și în continuare cea mai mare sursă de venituri ale bugetului de stat. Veniturile din această taxă se prognozează în sumă de 15 270,7 mil. lei sau cu o creștere de 11,7 la sută față de anul 2015. Ca pondere în totalul impozitelor și taxelor TVA va constitui 58 la sută, iar în totalul veniturilor bugetului de stat – 48,7 la sută.

Potrivit proiectului, pentru anul 2016 au fost alocate pentru Fondul de subvenționare a producătorilor agricoli 900 000,0 mii de lei, dintre care 387 600,0 mii de lei din contul Programului de suport bugetar ENPARD al Comisiei Europene.

În bugetul Comisiei Electorale Centrale, pentru finanțarea partidelor politice au fost alocată suma de 39 850,0 mii de lei. 

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author