CEC a stabilit data turului II de scrutin pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău

În cadrul ședinței de astăzi, 23 mai 2018, Comisia Electorală Centrală (CEC) a stabilit pentru data de 3 iunie curent desfăşurarea turului II de scrutin pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău. Alegătorii vor avea de ales între doi candidaţi, care au obţinut cel mai mare număr de voturi în primul tur de scrutin: Ceban Ion din partea Partidului Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”- 91.575 voturi sau 40,53 %. Năstase Andrei din partea Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” – 71.803 voturi sau 31,78 %. Tot astăzi, CEC a examinat rapoartele financiare ale concurenților electorali din campania electorală a

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
23 mai 2018
Foto simbol

IGP a făcut precizări referitor la accidentul unde o fetiță a fost tamponată de o mașină a poliției

În urma publicării unor informații în mass-media, precum că o fetiță a fost tamponată de o mașină a poliției, Inspectoratul General al Poliției vine cu precizare pe marginea acestui caz. La data de 19 mai, în jurul orei 11:36, în mun. Chişinău, str.A. Bernardazzi , un automobil de model Dacia Logan, cu un echipaj al Poliției Capitalei, care se deplasa la o chemare cu girofarul inclus, a tamponat o minoră de 8 ani care traversa strada neregulamentar împreună cu mama sa. Ulterior fetița a fost transportată la spital de către un alt echipaj al poliţiei, iar spitalizarea nu a fost

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
22 mai 2018

Renato Usatîi ar putea să revină în Moldova

Renato Usatîi, liderul „Partidului Nostru”, ar putea reveni în Moldova, în cazul în care, prin decizia instanţei de judecată, va fi anulat mandatul de arest pe numele său. Declaraţia a fost făcută de avocatul Anatol Istrati în cadrul unei emisiuni de la BTV.   El a menţionat că, în octombrie 2016, au fost reţinute 5 persoane, pe motiv că ar fi avut legături cu dosarul lui Gherman Gorbunţov, dar astăzi toţi sunt în libertate. Avocatul crede că aceasta e o dovadă că dosarul a fost unul fabricat şi e politic. Istrati a adăugat că fabricarea unui dosar motivat politic l-a determinat

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
17 mai 2018

Victor Chirilă: Propunerile Federației Ruse pentru reluarea consultărilor în formatul „5+2” sunt periculoase

Propunerile Federației Ruse privind reluarea consultărilor și negocierilor în formatul „5+2” de soluționare a conflictului transnistrean, cu asumarea îndeplinirii anumitor condiții de către Chișinău și Tiraspol, sunt periculoase la etapa actuală din mai multe considerente. Cel puțin aceasta consideră președintele Asociației pentru Politică Externă, Victor Chirilă, potrivit căruia formatul „5+2” nu este ineficient din lipsa garanțiilor pe care le sugerează Federația Rusă, dar din cauza refuzului Federației Ruse și administrației de la Tiraspol de a începe consultările și negocierile pe toate cele trei coșuri de probleme, în special pe cele politice și de securitate.

Victor Chirilă a menționat în cadrul unei conferințe de presă că formatul „5+2” a fost relansat în 2012, atunci Chișinăul împreună cu administrația de la Tiraspol, dar și mediatorii și observatorii au căzut de acord asupra principiilor și procedurilor de relansare a consultărilor și eventualelor negocieri în acest format împărțind subiectele în trei coșuri:

  • problematica politică și de securitate;

  • problemele economice și de facilitare a mișcării populației pe ambele maluri ale Nistrului;

  • subiectele de ordin umanitar și drepturile omului.

„Din 2012 și până în 2014 au avut loc mai multe runde de întâlniri în formatul „5+2”, după care au fost suspendate în urma nemulțumirii Federației Ruse și administrației de la Tiraspol față de eficiența acestui format de negocieri. Iată că, după doi ani, Federația Rusă consideră că această pauză a durat „inacceptabil de mult” – așa este formularea părții ruse, și este timpul ca acest format „5+2” să fie relansat, dar nu înainte ca anumite condiții să fie îndeplinite de Chișinău și de Tiraspol”, a spus președintele APE, evidențiind printre propunerile părții ruse cea ca „Chișinăul și administrația de la Tiraspol să elaboreze un document ce ar conține garanții de implementare a acelor acorduri care vor fi convenite în formatul „5+2””.

La fel, partea rusă propune ca Tiraspolul și Chișinăul să-și asume următoarele obligații: să evite acțiuni care ar putea deteriora situația ambelor părți în domeniul economic și social; să faciliteze întâlnirile regulate ale grupurilor de lucru între autoritățile de la Chișinău și administrația de la Tiraspol, iar aceste grupuri de lucru să aibă puteri suficiente pentru a soluționa subiecte importante de pe agenda comună; normalizarea situației în domeniul investigărilor penale care vizează reprezentanții autorităților de la Tiraspol, cât și a unor reprezentanți ai autorităților de la Chișinău.

„Accentul este fals. Formatul „5+2” nu este ineficient din lipsa garanțiilor pe care le sugerează Federația Rusă, dar din cauza refuzului Federației Ruse și administrației de la Tiraspol de a începe consultările și negocierile pe toate cele trei coșuri, în special mă refer la refuzul Federației Ruse și administrației de la Tiraspol de a începe consultările și negocierile pe subiecte politice și de securitate, coșul ce prevede reglementarea politică a conflictului transnistrean. Orice înțelegere în domeniul economic și social, și în alte domenii importante pentru ambele părți, volens-nolens se vor lovi de anumite obstacole dacă problemele importante politice și de securitate nu sunt rezolvate, dacă negocierile și consultările nu au loc în paralel”, a mai opinat Victor Chirilă.

Referindu-se la problema grupurilor de lucru, președintele APE a menționat că este bine ca aceste grupuri să aibă împuterniciri cât mai largi pentru a rezolva problemele. Însă, în actualul context, este periculos pentru Chișinău. „Este periculos pentru că nu există o politică de Reintegrare, nu există o strategie în acest sens, nu există politici, planuri de acțiuni sectoriale pentru diferite ministere, nu există o coordonare. Pentru că Biroul de Reintegrare are capacități umane insuficiente, expertiză insuficientă. I se atrage o atenție tot mai mică acestei instituții din partea autorităților centrale ale statului. Viceprim-ministrul pentru Reintegrare nu are autoritatea cuvenită pentru a coordona această politică de Reintegrare care, repet, este inexistentă”, a mai menționat directorul Asociației pentru Politică Externă, care a sugerat Chișinăului să elaboreze un sistem de coordonare instituțională la toate nivelele, să desfășoare seminare de instruire pentru membrii grupurilor de lucru, care să cunoască tacticele de negociere și diferite capcane care le-ar putea fi întinse.

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author