CEC a stabilit data turului II de scrutin pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău

În cadrul ședinței de astăzi, 23 mai 2018, Comisia Electorală Centrală (CEC) a stabilit pentru data de 3 iunie curent desfăşurarea turului II de scrutin pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău. Alegătorii vor avea de ales între doi candidaţi, care au obţinut cel mai mare număr de voturi în primul tur de scrutin: Ceban Ion din partea Partidului Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”- 91.575 voturi sau 40,53 %. Năstase Andrei din partea Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” – 71.803 voturi sau 31,78 %. Tot astăzi, CEC a examinat rapoartele financiare ale concurenților electorali din campania electorală a

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
23 mai 2018
Foto simbol

IGP a făcut precizări referitor la accidentul unde o fetiță a fost tamponată de o mașină a poliției

În urma publicării unor informații în mass-media, precum că o fetiță a fost tamponată de o mașină a poliției, Inspectoratul General al Poliției vine cu precizare pe marginea acestui caz. La data de 19 mai, în jurul orei 11:36, în mun. Chişinău, str.A. Bernardazzi , un automobil de model Dacia Logan, cu un echipaj al Poliției Capitalei, care se deplasa la o chemare cu girofarul inclus, a tamponat o minoră de 8 ani care traversa strada neregulamentar împreună cu mama sa. Ulterior fetița a fost transportată la spital de către un alt echipaj al poliţiei, iar spitalizarea nu a fost

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
22 mai 2018

Renato Usatîi ar putea să revină în Moldova

Renato Usatîi, liderul „Partidului Nostru”, ar putea reveni în Moldova, în cazul în care, prin decizia instanţei de judecată, va fi anulat mandatul de arest pe numele său. Declaraţia a fost făcută de avocatul Anatol Istrati în cadrul unei emisiuni de la BTV.   El a menţionat că, în octombrie 2016, au fost reţinute 5 persoane, pe motiv că ar fi avut legături cu dosarul lui Gherman Gorbunţov, dar astăzi toţi sunt în libertate. Avocatul crede că aceasta e o dovadă că dosarul a fost unul fabricat şi e politic. Istrati a adăugat că fabricarea unui dosar motivat politic l-a determinat

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
17 mai 2018

Concentrarea mass-media sărăcește considerabil ”piața de idei”

Concentrarea în mass-media poate avea justificare economică, dar nu poate fi acceptată, pentru că nu doar efectul economic, în definitiv, trebuie să-l urmărească mass-media, ci, în primul rând, o informare adecvată a cetățeanului. O informare adecvată înseamnă o diversitate cât mai largă de produse mediatice credibile oferite cetățeanului, ca să i se respecte dreptul fundamental la informație.

Concentrarea mass-media nu poate, din start, să asigure respectiva diversitate, dimpotrivă, o limitează și, până la urmă, ”piața de idei” sărăcește considerabil. Situația se înrăutățește și mai mult, dacă scopul concentrării este efectul ideologic. Noi, ”copiii URSS-ului”, am simțit pe propria piele ce înseamnă ca pe piața de idei să aibă acces doar ideile care ”trebuie” să aibă acces. Consecințele, în definitiv, au fost devastatoare. Putem să repetăm experiența, dacă memoria ni-i scurtă, dar putem și s-o evităm.

Rațiunea trează, dacă mai trebuie ea azi cuiva, parcă ne-ar îndemna să ocolim grebla, pe care am călcat o dată. Cum? Bunele practici existente în lume, pe care le neglijăm cu îndărătnicia asinului spaniol, ne oferă soluții pe potrivă: prevederi juridice corespunzătoare, dar care să funcționeze, nu doar să fie împrumutate și trecute în texte de lege. Prevederile, și aici mă gândesc la domeniul audiovizualului, s-ar referi la un număr limitat de servicii de programe, pe care ar putea să le ofere un deținător de licență de emisie într-o unitate administrativ-teritorială sau într-un municipiu.

Numărul ar trebui, pe de o parte, să asigure viabilitatea economică a deținătorului de licență, iar pe de altă parte, să nu-i permită să aibă o poziție dominantă pe piață, pentru a nu afecta concurența loială. În plus, ar fi necesară o limitare specială pentru cota de audiență, cota de piață permisă unui radiodifuzor, limitare ce lipsește actualmente în legislația națională. Prevederile s-ar referi și la mecanisme clare, prin care piața audiovizualului este măsurată cu regularitate și, în cazul în care se întrevăd tendințe negative pentru pluralism și concurență, să se intervină în mod corespunzător. Avem Consiliu Coordonator al Audiovizualului și avem Consiliu al Concurenței, dar puțină coordonare și puțină concurență sănătoasă.

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author