Persoana acuzată de omoruri în serie în stânga Nistrului a fost reținută în Federația Rusă

Victor Metlinschii, originar din stânga Nistrului, în vârstă de 29 de ani, a fost reținut la Moscova pentru furt de biciclete. Ulterior acesta a povestit că, aflându-se la Tiraspol, a comis uciderea a șase femei. De asemenea, a mărturisit că a fost complice la uciderea unui tânăr din Federația Rusă. Acesta urmează a fi judecat în Federaţia Rusă. Vecinii acestuia au povestit detalii șocante despre viața sa din Tiraspol. Aceștia susțin că prima sa crimă Victor Metlinschii a săvârșit-o în copilărie împreună cu fratele său „în 2001, el și-a omorât prietenul, iar mama sa i-a ajutat să ascundă corpul neînsuflețit pe parcursul

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
28 octombrie 2018

Consilierul lui Dodon a fost dat afară de la ședința Parlamentului

Președintele Parlamentului Andrian Candu l-a alungat astăzi, de la ședința Legislativului, pe Maxim Lebedinschi, consilierul prezidențial al președintelui Igor Dodon, pe motiv că acesta ar fi făcut „atac la persoană” și ar fi încălcat astfel Regulamentul Parlamentului. „Ne vom descurca și fără dumneavoastră”, i-a spus Candu lui Lebedinschi, afirmând că acesta este în Parlament pentru a reprezenta interesele Președinției, și nu pentru „a ataca pe cineva”. Lebedinschi luase cuvântul în cadrul discuțiilor care vizau o inițiativă a Partidului Liberal de a crea o comisie de anchetă în cazul expulzării ilegale a celor șapte profesori și manageri turci de la rețeaua

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
27 septembrie 2018

OrheiLandromat – caritate politică

Republica Moldova se confruntă de mult timp cu problema finanțării netransparente a partidelor politice. În contextul alegerilor parlamentare ce urmează în februarie 2019, putem anticipa noi cazuri de finanțare ilicită a activităților electorale, dat fiind interesul anumitor forțe politice să acapareze sau să mențină puterea în stat. În ultima perioadă se observă un nou fenomen, și anume tendința politicienilor de a-și afilia Asociații Obștești sau Fundații de binefacere, care devin un instrument pentru finanțările netransparente pentru proiectele lor politice, conform unei analize a Centrului de Politici și Reforme. Majoritatea fundațiilor fac donații surprinse pe larg de camerele televiziunilor afiliate patronilor,

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
20 septembrie 2018

Noi recomandări în vederea finalizării gazoductului Iași-Ungheni-Chișinău

Pentru finalizarea gazoductului Iași-Ungheni-Chișinău este necesar un dialog între România, Moldova și Uniunea Europeană, colaborare care se poate realiza prin organizarea unor întâlniri frecvente între cele trei părți, mai exact a actualei comisii COM- RO-RM-IFI.  Este opinia specialiștilor de la Expert-Grup, conturată în studiul „Extinderea gazoductului Iași-Ungheni spre Chișinău: Provocări și oportunități”, lansat astăzi. 

Experții au venit și cu recomandări în vederea finalizării proiectului, penru România, Moldova și UE.

Uniunea Europeană

1. Condiţionarea suplimentară în procesul de finanțare, conform principiului „more-for-more” din Politica Europeană de Vecinătate revizuită recent. Într-o primă fază, UE ar putea majora suma de 10 milioane la 1/7 din costul proiectului, care acum este estimat la peste 90 milioane EUR.

2. Acordarea finanţării privind invocarea următoarelor condiţionalităţi:

– capacitarea instituţională şi asigurarea independenţei de facto a reglementatorului ANRE;

– reformarea sistemului energetic

– tarife şi schemă de sprijin social ţintit către categoriile defavorizate/consumatori vulnerabili;

– asigurarea sustenabilității financiare a consumatorilor de gaze din sistemul public – CET-uri;

– monitorizarea independenţei Vestmoldtransgaz;

– reforme anticorupţie în sectorul energetic.

– Acordarea asistenței financiare în tranşe, cu condiţionalităţi ferme şi monitorizabile. În acelaşi timp, este nevoie de un sprijin susţinut pentru creşterea acceptabilităţii reformelor în rândul publicului (comunicare adecvată, advocacy).

România

– Sprijinirea proiectului prin buna derulare a investiţiilor aferente părţii româneşti.

– Acordarea de sprijin instituţional (transfer de know-how privind ANRE, dar şi scheme de protecţie socială pentru energie), având în vedere că aceasta se confruntă cu aceleaşi probleme şi tocmai a început să le abordeze în mod serios.

– Sprijin la nivel regional pentru ca Moldova să fie inclusă de facto în grupul CESEC15, care promovează la UE priorităţile de interconectare pe gaze pentru sud-estul Europei. Deşi este teoretic afiliată grupului CESEC, Moldova nu a semnat memorandumul de la Dubrovnik în iulie 2015, care „dă greutate” grupului.

– Desfășurarea de advocacy la instituţiile europene pentru susţinerea independenţei energetice a Moldovei, a proiectelor de interconectare şi a întăririi instituţiilor.

– Stimularea interesului din partea companiilor româneşti (Transgaz) ca să participe cu capital la Vestmoldtransgaz, lucru care ar trebui întărit prin susţinerea din partea Comisiei pentru a asigura că conducta nu va fi influenţată de Gazprom sau de interese corupte din Moldova.

Republica Moldova

– Restructurarea, pe termen mediu și lung, a sectorului energetic şi eliminarea „constrângerilor bugetare slabe” (neplata) din sector.

– Fortificarea independenței și capacităților instituționale ale ANRE.

– Revizuirea tarifelor, trecerea la tarife „intrare-ieşire” pentru reţelele de transport gaze naturale.

– Promovarea reformelor nepopulare legate de implementarea Pachetului Energetic III (separarea efectivă a producătorului și furnizorului de transportator și distribuitor).

– Combaterea corupţiei în sector cu scopul liberalizării pieții și identificării unor surse financiare adiționale disponibile pentru consolidarea sectorului energetic.

– Numirea unui „campion” (coordonator motivat) al interconectărilor / diversificării surselor de aprovizionare cu energie, în cadrul Ministerului Economiei, care să fie responsabil de monitorizarea și evaluarea acestor proiecte, inclusiv pentru energia electrică.

Totodată, experții subliniază că extinderea gazoductului Iași-Ungheni spre Chișinău, unde se consumă circa 50-60% din totalul gazului importat în Moldova, este un aspect fundamental pentru a crește interesul economic față de gazoduct, dar și pentru a materializa obiectivul de diversificare a surselor și rutelor de livrare a gazelor naturale, ce contribuie nemijlocit la securitatea energetică a țării și regiunii. 

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author