Cinci cetăţeni ai Republicii Moldova, traficaţi în Rusia în scop de exploatare prin muncă

Cinci locuitori ai satelor Calfa şi Roşcana din raionul Anenii Noi au fost traficaţi în Rusia în scop de exploatare prin muncă. Aceştia au lucrat la Spitalul Clinic de Psihiatrie din Moscova fără a fi remuneraţi. Cel vinovat pentru faptul că cei cinci au fost traficaţi este un alt locuitor al raionului Anenii Noi, ce a fost condamnat, recent, la 10 ani de închisoare în penitenciar de tip închis. Sentinţa a fost dictată după ce procurorii au demonstrat că, în intervalul martie – septembrie 2013, inculpatul a recrutat, cinci locuitori din raionul Anenii Noi, cărora le-a promis locuri de muncă bine

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
12 iunie 2018

Dosarul politicianului Iurie Roșca a fost transmis în judecată

Dosarul penal, în care politicianul Iurie Roșca este acuzat că ar fi pretins 1 milion de euro de la omul de afaceri Alexei Damaschin, pentru a influența soluționarea unui litigiu economic, a fost trimis în judecată. Mai multe bunuri ale politicianului, în valoare de peste 2,4 mln de lei, au fost sechestrate. Cazul, în baza căruia a fost pornită cauza penală, a avut loc în 2009, când fostul președinte PPCD deținea funcția de viceprim-ministru al Republicii Moldova. Urmărirea penală a început chiar în baza denunțului omului de afaceri, Alexei Damaschin, pe care Roșca s-a angajat să-l ajute în schimbul milionului

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
9 iunie 2018

PAS, PPDA și PLDM au organizat un flashmob în fața Primăriei

Partidul Acțiune și Solidaritate, în comun cu Platforma DA și PLDM, au organizat o conferință de presă în fața primăriei municipiului Chișinău la care au cerut suspendarea concursului pentru funcția de șef al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport. Aceștia au declarat că suspendarea este necesară din motivul încălcării de către organizator – primăria Chișinău – a pct.19 din Regulamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.201/2009 (anexa nr.1), care prevede expres că, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării probei scrise, pe pagina web a autorităţii publice se plasează informația despre data, ora, locul desfăşurării probei scrise. Încălcând

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
1 iunie 2018

14 puncte cu care a mers PL la negocieri cu PLDM și PDM. Analiză

Mihai Ghimpu a făcut publice la un post privat de televiziune, cerinţele înaintate colegilor din PLDM şi PD în cadrul negocierilor.

Astfel, PL a venit cu 14 puncte, care nu prea sunt acceptate de celelalte doua formatiuni politice pro-europene care au acces in Parlament.

Iata care sunt acestea:

Intoarcerea banilor in banci

Rezilierea contractului aeroportului

Depolitizarea si reformarea CNA, CNI

Deblocarea dosarelor penale intentate anterior ministrilor sau altor demnitari

Posturi unice vamale

Cine detine functia de prim-ministru, sa nu detina si functia de ministru de Externe

Reformarea ministerului de Interne cu revenirea la politia comunitara

Lichidarea companiei Teleradio Moldova

Depoliticia CCA si consiliului de observatori

Legea ce tine de finantarea partidelor politice

Audit la compania de gaz

Transmiterea gazoductului Iasi-Chisinau la Moldova-Gaz

O noua constitutie ca sa spuna clar cum se alege presedintele sau procurorul general

Expertul Mihai Bologan a propus o analiză  cerințelor înaintate de PL. Se analizează sumar fiecare cerință:
(cu text îngroșat – cerința, conform aceluaiși articol, cu text simplu – comentariul lui Mihai Bologan)

  • Întoarcerea banilor furaţi de la Banca de Economii, Banca Socială şi Unibank; Acceptarea acestei cerințe ar însemna că PLDM și PDM recunosc că s-au furat banii, deci nu vor ține cont de această cerință oricum.

  • Rezilierea contractului de dare în gestiune a aeroportului; E posibil.

  • Depolitizarea şi reforma Procuraturii Generale, CNA şi CNI; Teoretic sună bine, în practică – greu de îndeplinit, mai ales că a fost deja o posibilitate de a depolitiza aceste instituții. Cuvântul reformă sună ambiguu, respectiv această cerință nu e suficient de clar formulată și/sau greu de implementat.

  • Deblocarea dosarelor penale intentate anterior miniştrilor sau altor demnitari; Sună foarte bine, dar despre cine e vorba? E o măsură care s-a regăsit și în una din primele solicitări ale Președintelui Iohannis.

  • Posturi unice vamale şi schimbarea locurilor posturilor vamale în Coşniţa şi altele; Nu există așa noțiune ca „post unic vamal”. Poate se are în vedere posturi mixte? Ce concret se dorește prin postul vamal Coșnița și care sunt altele? Cum aceste schimbări vor îmbunătăți guvernarea?

  • Partidul care deţine funcţia de prim-ministru, să nu deţină şi funcţia de ministru de Externe; Sună interesant, dar poate e mai bine ca cei mai competenți să dețină funcția de prim-ministru și de ministrul afacerilor externe, indiferent de culoarea de partid?!

  • Reformarea Ministerului de Interne cu revenirea la poliţia comunitară; Nu sunt în temă. Am avut poliția comunitară? Când? Nu țin minte. În schimb știu că sunt alte idei mai interesante și mai concrete privind reformarea MAI.

  • Lichidarea companiei publice „Teleradio Moldova”; De ce? PPCD a cerut în 2005 închiderea ziarului Moldova Suverană, care până și acum se editează. Pentru lichidare mulți neuroni nu trebuiesc, dar care e scopul, cu ce e mai bine fără această companie decât cu ea? Poate o reorganizare, regândire a managementului și a utilizării resurselor, ar suna mai interesant. Lichidarea – mi se pare o idee nechibzuită.

  • Depolitizarea CCA şi a Consiliului de Observatori; Aici aș menționa doar că CCA ar trebui să FUNCȚIONEZE, deja politizat sau nepolitizat, contează mai puțin. În Mass-media fiecare face ce dorește, iar CCA și CO practic nu există. Vezi cazul „ProTV”.

  • Intrarea în vigoare a articolului privind finanţarea partidelor politice; Nu știu multe detalii, dar finanțarea partidelor politice trebuie făcută în mod transparent, asta ar trebui să fie un principiu de bază, modalitățile de implementare – ar trebui să reiasă din acest principiu.

  • Audit internaţional la „Moldova-Gaz” ce ţine de transmiterea gazoductului în proprietatea „Gazpromului”, ca în anii precedenţi; Nu-mi este clar ce se cere anume. E vorba de gazoductul Iași-Ungheni? Sau de altul/altele? De ce transmiterea gazoductului e subiect de audit, dar nu politica tarifară, situația financiară a companiei etc.?

  • Transmiterea gazoductului Iaşi-Ungheni la „Moldova-Gaz”; De ce?! În ce condiții? Se va majora ponderea statului în acțiunile MoldovaGaz? Poate de creat o altă companie, care să asigure o concurență pe piață. Mi se pare o propunere foarte stranie și n-o văd legată de actul de guvernare. Sunt alte probleme mai importante ce ar trebui de înaintat în cadrul negocierilor și în perspectiva programului de guvernare.

  • Adoptarea unei noi Constituţii pentru a evita pentru totdeauna depăşirea crizei ce ţine de alegerea preşedintelui republicii sau procurorul general. De acord că trebuie de modificat Constituția, dar trebuie să avem specificat clar că Președintele este ales de popor, poate chiar și Procurorul General – la fel.

În final, sunt cerințe care m-au dezamăgit. Sunt în esență populiste, multe din ele fără esență sau departe de cele mai importante probleme ale societății, sau de problemele ce au dus la impasul politic. Orice se va decide azi, pot spune că aceste cerințe au fost aruncate presei ca un os pe care toți să-l roadă, inclusiv eu. În esență, osul e de proastă calitate.

sursa

http://delipress.info/cele-14-puncte-cu-care-mers-pl-la-negocieri/

http://bologan.com/solpl/

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author