Consilierul lui Dodon a fost dat afară de la ședința Parlamentului

Președintele Parlamentului Andrian Candu l-a alungat astăzi, de la ședința Legislativului, pe Maxim Lebedinschi, consilierul prezidențial al președintelui Igor Dodon, pe motiv că acesta ar fi făcut „atac la persoană” și ar fi încălcat astfel Regulamentul Parlamentului. „Ne vom descurca și fără dumneavoastră”, i-a spus Candu lui Lebedinschi, afirmând că acesta este în Parlament pentru a reprezenta interesele Președinției, și nu pentru „a ataca pe cineva”. Lebedinschi luase cuvântul în cadrul discuțiilor care vizau o inițiativă a Partidului Liberal de a crea o comisie de anchetă în cazul expulzării ilegale a celor șapte profesori și manageri turci de la rețeaua

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
27 septembrie 2018

OrheiLandromat – caritate politică

Republica Moldova se confruntă de mult timp cu problema finanțării netransparente a partidelor politice. În contextul alegerilor parlamentare ce urmează în februarie 2019, putem anticipa noi cazuri de finanțare ilicită a activităților electorale, dat fiind interesul anumitor forțe politice să acapareze sau să mențină puterea în stat. În ultima perioadă se observă un nou fenomen, și anume tendința politicienilor de a-și afilia Asociații Obștești sau Fundații de binefacere, care devin un instrument pentru finanțările netransparente pentru proiectele lor politice, conform unei analize a Centrului de Politici și Reforme. Majoritatea fundațiilor fac donații surprinse pe larg de camerele televiziunilor afiliate patronilor,

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
20 septembrie 2018

Un mercenar din Moldova în vârstă de 20 de ani a fost ucis în Siria

În ciuda faptului că serviciile speciale din Federația Rusă au luat măsuri pentru a preveni publicarea numelor mercenarilor care au luptat în Siria din cadrul companiei privată militară „Wagner” și a curățat paginile lor de pe rețelele de socializare, Serviciul ucrainean de Securitate (SBU) informează că deține informații despre 80 de mercenari, care au murit în noapte de 7-8 februarie după ce coaliția condusă de SUA s-a ciocnit cu forțele pro-guvernamentale din provincia siriană Deir ez-Zor. Serviciul ucrainean de Securitate a publicat deja numele a 41 de mercenari, printre care se numără și un moldovean care a decedat în Siria.

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
4 septembrie 2018

14 puncte cu care a mers PL la negocieri cu PLDM și PDM. Analiză

Mihai Ghimpu a făcut publice la un post privat de televiziune, cerinţele înaintate colegilor din PLDM şi PD în cadrul negocierilor.

Astfel, PL a venit cu 14 puncte, care nu prea sunt acceptate de celelalte doua formatiuni politice pro-europene care au acces in Parlament.

Iata care sunt acestea:

Intoarcerea banilor in banci

Rezilierea contractului aeroportului

Depolitizarea si reformarea CNA, CNI

Deblocarea dosarelor penale intentate anterior ministrilor sau altor demnitari

Posturi unice vamale

Cine detine functia de prim-ministru, sa nu detina si functia de ministru de Externe

Reformarea ministerului de Interne cu revenirea la politia comunitara

Lichidarea companiei Teleradio Moldova

Depoliticia CCA si consiliului de observatori

Legea ce tine de finantarea partidelor politice

Audit la compania de gaz

Transmiterea gazoductului Iasi-Chisinau la Moldova-Gaz

O noua constitutie ca sa spuna clar cum se alege presedintele sau procurorul general

Expertul Mihai Bologan a propus o analiză  cerințelor înaintate de PL. Se analizează sumar fiecare cerință:
(cu text îngroșat – cerința, conform aceluaiși articol, cu text simplu – comentariul lui Mihai Bologan)

  • Întoarcerea banilor furaţi de la Banca de Economii, Banca Socială şi Unibank; Acceptarea acestei cerințe ar însemna că PLDM și PDM recunosc că s-au furat banii, deci nu vor ține cont de această cerință oricum.

  • Rezilierea contractului de dare în gestiune a aeroportului; E posibil.

  • Depolitizarea şi reforma Procuraturii Generale, CNA şi CNI; Teoretic sună bine, în practică – greu de îndeplinit, mai ales că a fost deja o posibilitate de a depolitiza aceste instituții. Cuvântul reformă sună ambiguu, respectiv această cerință nu e suficient de clar formulată și/sau greu de implementat.

  • Deblocarea dosarelor penale intentate anterior miniştrilor sau altor demnitari; Sună foarte bine, dar despre cine e vorba? E o măsură care s-a regăsit și în una din primele solicitări ale Președintelui Iohannis.

  • Posturi unice vamale şi schimbarea locurilor posturilor vamale în Coşniţa şi altele; Nu există așa noțiune ca „post unic vamal”. Poate se are în vedere posturi mixte? Ce concret se dorește prin postul vamal Coșnița și care sunt altele? Cum aceste schimbări vor îmbunătăți guvernarea?

  • Partidul care deţine funcţia de prim-ministru, să nu deţină şi funcţia de ministru de Externe; Sună interesant, dar poate e mai bine ca cei mai competenți să dețină funcția de prim-ministru și de ministrul afacerilor externe, indiferent de culoarea de partid?!

  • Reformarea Ministerului de Interne cu revenirea la poliţia comunitară; Nu sunt în temă. Am avut poliția comunitară? Când? Nu țin minte. În schimb știu că sunt alte idei mai interesante și mai concrete privind reformarea MAI.

  • Lichidarea companiei publice „Teleradio Moldova”; De ce? PPCD a cerut în 2005 închiderea ziarului Moldova Suverană, care până și acum se editează. Pentru lichidare mulți neuroni nu trebuiesc, dar care e scopul, cu ce e mai bine fără această companie decât cu ea? Poate o reorganizare, regândire a managementului și a utilizării resurselor, ar suna mai interesant. Lichidarea – mi se pare o idee nechibzuită.

  • Depolitizarea CCA şi a Consiliului de Observatori; Aici aș menționa doar că CCA ar trebui să FUNCȚIONEZE, deja politizat sau nepolitizat, contează mai puțin. În Mass-media fiecare face ce dorește, iar CCA și CO practic nu există. Vezi cazul „ProTV”.

  • Intrarea în vigoare a articolului privind finanţarea partidelor politice; Nu știu multe detalii, dar finanțarea partidelor politice trebuie făcută în mod transparent, asta ar trebui să fie un principiu de bază, modalitățile de implementare – ar trebui să reiasă din acest principiu.

  • Audit internaţional la „Moldova-Gaz” ce ţine de transmiterea gazoductului în proprietatea „Gazpromului”, ca în anii precedenţi; Nu-mi este clar ce se cere anume. E vorba de gazoductul Iași-Ungheni? Sau de altul/altele? De ce transmiterea gazoductului e subiect de audit, dar nu politica tarifară, situația financiară a companiei etc.?

  • Transmiterea gazoductului Iaşi-Ungheni la „Moldova-Gaz”; De ce?! În ce condiții? Se va majora ponderea statului în acțiunile MoldovaGaz? Poate de creat o altă companie, care să asigure o concurență pe piață. Mi se pare o propunere foarte stranie și n-o văd legată de actul de guvernare. Sunt alte probleme mai importante ce ar trebui de înaintat în cadrul negocierilor și în perspectiva programului de guvernare.

  • Adoptarea unei noi Constituţii pentru a evita pentru totdeauna depăşirea crizei ce ţine de alegerea preşedintelui republicii sau procurorul general. De acord că trebuie de modificat Constituția, dar trebuie să avem specificat clar că Președintele este ales de popor, poate chiar și Procurorul General – la fel.

În final, sunt cerințe care m-au dezamăgit. Sunt în esență populiste, multe din ele fără esență sau departe de cele mai importante probleme ale societății, sau de problemele ce au dus la impasul politic. Orice se va decide azi, pot spune că aceste cerințe au fost aruncate presei ca un os pe care toți să-l roadă, inclusiv eu. În esență, osul e de proastă calitate.

sursa

http://delipress.info/cele-14-puncte-cu-care-mers-pl-la-negocieri/

http://bologan.com/solpl/

Distribuie articolul

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Lasa un comentariu

comments

About The Author